sobota, 26 sierpnia 2017

Kenia - kolory Masajów

Mój naszyjnik na Konkurs Kalendarz Royal Stone - Inspiracja Kenia.



     

Chcesz zagłosować na mój naszyjnik w albumie konkursowym Royal Stone na FB, 
kliknij TUTAJ i przeniesiesz się we właściwe miejsce :) 

Z góry dziękuję za oddane głosy na mój naszyjnik :)

Inspiracją byli Masajowie, jedno z najbardziej znanych afrykańskich plemion, zamieszkujących Kenię.

Masajowie dużą wagę przywiązują do kolorów, których symbolika ma powiązanie z bydłem, głównym źródłem  pożywienia.

Według Masajów:

* kolor niebieski symbolizuje energię i reprezentuje niebo, które ma duże znaczenie, ponieważ zapewnia deszcz dla bydła.

* kolor czerwony symbolizuje odwagę i siłę, ale przede wszystkim jedność, podobnie jak kolor krwi krowy,

* kolor pomarańczowo-żółty to gościnność, ponieważ są to kolory skóry zwierząt na łóżkach dla gości,

* kolor zielony oznacza trawę, która jest pokarmem dla bydła, symbolizuje zdrowie,

* kolor biały oznacza czystość, jest jak kolor mleka od krów, uważanych przez Masajów za czyste i święte zwierzęta,

* kolor czarny symbolizuje ludzi i wszystkie zmagania, które muszą znieść.

Mój naszyjnik zawiera jeszcze jeden element - zebry, które reprezentują dzikie zwierzęta zamieszkujące Kenię.


A tak prezentuje się z małą czarną:



 I jeszcze na białym tle:


Do białej sukienki też pasuje, choć mnie osobiście podoba się bardziej z czarną. 


12 komentarzy:

  1. Wow, I really love that! Good luck in the competition. I'm going to vote now.

    OdpowiedzUsuń
  2. Absolutely stunning and great symbolism ! Reminds me of Jane McLellan's Under the South African Sky Doily - stories to tell :-)
    You have been coming up with such lovely inspiring necklaces :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. This is gorgeous and I am not on face book but I love this excellent work you have done!

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękny naszyjnik, już się wypowiadałam na FB, że podoba mi się wyjątkowo. Jest cudny. Pięknie dobrane i wzory i kolory i drobne koralikowe dodatki. Cudo, cudo. Jak dla mnie numer jeden. Pozdrawiam serdecznie i trzymam kciuki za wygraną w konkursie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za bardzo miłe słowa :) Mnie też podoba się mój naszyjnik i na pewno go założę do czarnej lub białej sukienki :) Choć w trakcie robienia go miałam chwile zwątpienia, czy aby będzie wyglądał tak, jak sobie wcześniej wyobraziłam :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń